onsdag 3 april 2013

Lugnt på sillyfronten

Det har gått en månad sedan det annoserades från Evertsson att det första nyförvärvet skulle dyka upp om två veckor. Det har gått över en månad sedan lakers slutade spela för säsongen. Ett rekordtidigt slut skulle ge Lakers ett försprång eller god tid att arbeta med sin kommande trupp. Jag vill inte lägga någon tolkning i varför inget har hänt. Det kan vara så att mycket har hänt men som inte annoserats.

På forwardssidan finns ett antal vakanta platser som skall fyllas upp. Här räknar jag med att det kommer in minst tre riktigt tunga pjäser kommande säsong. Markussons trioliga förlängning gör att utrymmet minskar för att föra in spets i laget. Skulle tro att han får ungefär samma roll som föregående säsong, att brunka och slita i en fjärdelina. Jag hoppas inte Lakers satsar på Markusson i en fortsatt roll i boxplay då han inte fungerade speciellt bra i denna roll förra säsongen. Jag är på det hela taget kluven till denna förlängning.

På backsidan kommer troligtvis Linder att få förlängt kontrakt. En spelare som varit bänkad långa tider, varit utlånad och inte haft tränarnas förtroende de senaste två åren. Att Eversson väljer att förlänga med Linder är mycket förvånande. Hur tänker han här ? Hoppas han på vidare utveckling i Linder ? Jag tycker personligen Linder spelade upp sig under våren till en ok nivå, men förlängningen av honom minskar utrymmet för att förstärka backsidan. Tappet av Jonas Holös, en av elitseriens bästa defensiva backar, skall till att börja med täckas för att backsidan skall vara "even". Jag tycker ärligt talat att backsidan ser minst sagt bräcklig ut även om ett par platser till skall fyllas. Öman annoserade tre nya backar, en 1:a, en 2:a och en 3:a. Nu verkar det inte bli så.

Den offensiva satsningen som utlovades förefaller just nu bara allt mer avlägsen. Jag hoppas att Öman hade någon som helst täckning för sina tidiga uttalanden om slutspel, fina nyförvärv och satsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar